Nytt projekt!

Alla ni som känner mig, vet att jag aldrig kan gå utan ett projekt igång. Detta har resulterat i nya garderober, nya bänkskivor och kakel m.m. Nu efter senaste makeover i rummet (billy-bokhyllorna) har jag nu hittat ett nytt. Jag har två trista hyllor i köket som jag inte har gjort nåt åt ännu.

Då jag inte ha någon dörr på dessa två skåp så har jag gjort så gott jag kunnat. Men nu var det dags för en förändring. Så nu har jag sågat ner zickzack-hyllorna i skåpet bredvid fläkten, som funderade som en vin/flaskställ. Tycker nämligen själv att det ser "stökigt" ut med dessa hyllor och vill ha det lite mer enkelt. Så istället tog jag och gjorde två vågräta hyllor istället. (bild kommer senare).

Nu saknas bara vinkeljärn till hyllorna och lite målafärg så är det klart. Imorgon ska inredning handlas på Ikea, sedan kommer det bli kanon! Ska förvara kokböckerna på en hylla, en korg och sedan lite fina glasburkar på de andra två hyllorna.

Och hyllan ovanför kylen, ska bara tömmas på sitt innehåll, målas fint vitt och sedan ska det in fina trälådor som ger ett mer trivsamt intryck. Lovar komma med bilder senare.

Så här såg iaf vinhyllan ut innan den revs (ps, fläkthyllan har jag
gjort om tidigare den ser inte ut så i nuläget).




OCh jag hittade en riktigt gammal bild (från renoveringen innan jag flyttade in). Dörren på bilden är borta då vi kapade skåpet underifrån för att få plats med den nya kylen och frysen. Det är de två översta hyllplanen som är kvar (det översta är lite mindre djup). Även zickzack-hyllan kan anas...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback